Slimfit

Slimfit: meer dan alleen een sportschool

Zoals je ongetwijfeld wel weet heeft sporten veel gezonde voordelen op je leven. Allereerst zorgt het voor een goede fysieke gezondheid. Dit is erg belangrijk om actief te zijn door de dag heen. Een goede conditie maakt je actiever met als resultaat dat het gemakkelijker is om je broodnodige doelen te behalen. Daarnaast heeft het als positief fysiek voordeel dat je gezonder bent. Mensen die regelmatig sporten hebben over het algemeen een gezond gewicht, met als resultaat dat ze minder risico hebben op vervelende ziektes. Voor een duurzaam leven is sporten dus ook belangrijk. Daarnaast kun je dankzij fitness afvallen, fysiek er beter uitzien en het is ook goed voor je mentale gezondheid. Er is dus geen enkele reden om niet regelmatig te sporten. Bij slimfit hebben wij fitness, maar daarnaast kun je bij ons nog voor veel meer terecht. Lees snel dit artikel om er zoal achter te komen waarmee wij je van dienst kunnen zijn.

Persoonlijke begeleiding

Bij slimfit is het mogelijk om een persoonlijke begeleider te krijgen tijdens fitness. Waarom heb ik een persoonlijke begeleider nodig, vraag je je misschien af. Persoonlijke begeleiding heeft veel voordelen, lees hieronder de belangrijkste.

  • Helpt je om te motiveren

Voor veel mensen die gaan sporten is het gebrek aan motivatie één van de belangrijkste struikelpunten. Daar wordt mee bedoeld dat mensen vaak wel gaan sporten, maar uiteindelijk niet goed weten waar ze mee bezig zijn. Het lijkt een eindeloos gebeuren zonder einde, zonder zingeving, dus waarom zou je nog doorgaan? Het punt is dat je dan misschien maar wat doet, maar je geen specifieke doelen voor ogen hebt. Als je de sportschool in gaat met het idee: ik ga gewoon even wat doen, dan is dat natuurlijk niet echt motiverend. Maar misschien weet je niet precies waar je moet beginnen? Zeker als beginnende sporter is dit ook niet zo makkelijk. In die gevallen is het dus verstandig om gebruik te maken van persoonlijke begeleiding. Een persoonlijke begeleider helpt je om je te motiveren. Hij of zij zet doelen voor je uit, zodat je iets hebt om naar toe te werken. Ook tijdens het proces weet hij of zij je constant te motiveren, zodat jouw idealen eindelijk bereikt kunnen worden met een gezonde motivatie!

  • Is effectiever

Waarom zou je tijdens het sporten het wiel zelf opnieuw proberen uit te vinden? Dit is niet nodig, aangezien een persoonlijke begeleider veel kennis heeft op het gebied van sporten. Hij of zij weet precies welke spieren je moet trainen om je doel te behalen. Op die manier kun je door een persoonlijke begeleider dus veel effectiever gaan sporten en dat is zeer voordelig. Je wilt namelijk zo min mogelijk tijd kwijt zijn om je trainingsdoelen te behalen. Een persoonlijke begeleider kan je daar dus mee helpen. Het is veel effectiever dan zelf sporten, aangezien je dan niet precies weet welke spieren je moet hebben.

  • Maakt een sportschema voor je op

Als sporter heb je altijd een handvat nodig. Je hebt dan grip op het sporten en weet waar je naartoe moet werken. Een realistisch sportschema opstellen is echter niet zo makkelijk als het lijkt. Dat wil zeggen: een sportschema zelf opstellen is natuurlijk geen hogere wiskunde, maar je daadwerkelijk aan het schema houden is natuurlijk een ander verhaal. Dit komt omdat je tijdens het plannen vaak niet rekening houdt met externe factoren. Misschien probeer je onrealiseerbare doelen te bewerkstelligen. Een persoonlijke begeleider heeft ervaring met het opstellen van sportschema's. Die weet wat realistisch is en wat minder realistisch is. Ook om die reden is het dan ook aan te raden om een personal trainer te nemen.

Voedingschema

Sporten is één ding, maar wat veel mensen onderschatten is dat je voeding ook zeer belangrijk is. Als je zeer fanatiek sport, maar je bent niet bewust van je voeding, dan is de kans groot dat je er weinig uithaalt. Dit werkt dan weer zeer demotiverend, want als sporter wil jij natuurlijk zo snel mogelijk resultaat zien. Het is bovendien ook nog eens erg zonde om weinig aandacht aan je voeding te besteden. Je verricht zoveel werk om je doelen te bewerkstelligen, maar uiteindelijk werkt dat niet effectief omwille van je gebrek aan voedingsbewustheid.

Veel sporters weten niet precies welke voeding ze tot zich moeten nemen. Ze snappen vaak wel wat er gezond is en wat ongezond, maar ze weten niet precies hoeveel voeding ze tot zich moeten nemen. Bij slimfit kunnen we een voedingsschema voor je opstellen. Dit is geen algemeen schema, maar dit voedingsschema is puur gebaseerd op je persoonlijke doelen. Elke vorm van training vereist namelijk een andere aanpak. Laten we dit uitleggen aan de hand van een concreet voorbeeld. Stel je voor dat je graag wil afvallen. Allereerst moeten we je daarmee complimenten, want dat is een nobel streven. Overgewicht wordt een steeds groter probleem in onze samenleving. Als je dus het besluit hebt gemaakt om daar wat aan te doen, dan pleit dit alleen maar voor je.

Als je graag wil afvallen, dan vereist dat een ander schema als iemand die bijvoorbeeld spiermassa wil opbouwen. Je hebt allebei een doel, maar de nuance ligt op een geheel andere plek. Bij slimfit focussen wij ons op die nuance en zorgen we dus voor een voedingsschema dat volledig past bij je sportidealen.

Revolutionair trainen met milon cirkel

Een ander voordeel van slimfit is dat wij belang hechten aan de technologische ontwikkeling van sporten. Vooruitgang is belangrijk, want stilstaand water moet ook altijd blijven stromen. Wij omarmen revolutionaire technieken om het sporten voor jou te optimaliseren. Je kunt ons dan ook met recht een alternatieve sportschool noemen. Effectiviteit is bij ons een groot goed en om die reden staat bij ons de milon cirkel centraal. Maar wat is dit precies? Lees snel hieronder de belangrijkste punten als het gaat om de milon cirkel.

  • Effectieve training in een korte tijd

We leven in een jachtige samenleving met zeer veel keuzevrijheid. Iedereen wil graag zijn doelen bereiken en werkt daar hard voor. Om die reden heeft de gemiddelde Westerse mens ook weinig vrije tijd tegenwoordig. En als je dan vrije tijd hebt, wil je dit natuurlijk niet allemaal besteden aan sporten. Deze nieuwe techniek zorgt ervoor dat je effectief kan trainen in een korte periode. Een gemiddelde fanatieke sportschoolbezoeker heeft vrijwel altijd een uur training nodig om zijn gehele workout-schema door te gaan. Bij deze nieuwe techniek kun je echter binnen 35 minuten je gehele schema doorwerken. In die 35 minuten doe je zeer veel effectieve zaken, waardoor je tegen die tijd een complete workout hebt gedaan met alle positieve effecten die je je maar kunt voorstellen. Heb jij dus weinig tijd vanwege een drukke baan, maar wil je toch een geweldig lichaam? Dan is deze manier van training echt iets voor jou.

  • Een eigen polsband

Een voordeel van deze manier van training is dat je een geavanceerde polsband krijgt. Deze polsband geeft jou persoonlijke instructies, waardoor je precies weet waar je staat. Ook helpt deze polsband je met het trainen op de juiste wijze. De polsband geeft de juiste technieken aan, zodat je zeker weet dat je de training op een deugdelijke manier uitvoert. Dit is goed voor effectiviteit van je training, want een veelgemaakte fout, zeker voor beginners, is dat je slechte trainingsgewoontes aanneemt. Dit is een groot probleem, aangezien het moeilijk is om van deze trainingsgewoontes af te komen. Daarom is een polsband ook zo effectief, want die zorgt ervoor dat jij altijd op het juiste pad zit.

  • Veiliger

Zoals je misschien wel weet, neemt trainen ook bepaalde risico's met zich mee. Dankzij trainingen heb je bijvoorbeeld een grotere kans op ernstige blessures. Dit wil je natuurlijk voorkomen en daarom is het belangrijk om veilig te trainen. Deze techniek is daarvoor ideaal, aangezien bij deze training de apparaten persoonlijk worden afgesteld op je lichaam. Dit resulteert erin dat de apparaten veiliger zijn en daar heb jij veel profijt van.

  • Gevarieerd

Een andere kracht is dat deze manier van sporten zeer gevarieerd is. Variatie is een belangrijk onderdeel van sporten en daar moet je dus ook echt op focussen. Heb je bijvoorbeeld een bepaalde techniek gemasterd, dan wordt het makkelijker om dit uit te voeren. Dit heeft als gevolg dat de training uiteindelijk niet meer zo effectief is voor je lichaam, want het wordt te makkelijk. Om die reden is het dan ook aan raden om jezelf altijd te blijven uitdagen. Zo behaal je de beste resultaten en je houdt het bovendien erg plezier. Want een beetje gevarieerdheid komt wel van pas om het minder saai te houden!

Conclusie

In dit artikel zijn de voordelen van fitnessen naar voren gekomen. Vervolgens is er aandacht besteed aan de positieve kanten van slimfit. Hopelijk hebben we je de positieve aspecten van het nieuwe sporten bijgebracht. Heb je nog verdere vragen, dan is er natuurlijk altijd de mogelijkheid om vrijblijvend contact op te nemen. We staan je graag ter dienst met allerhande vragen. Aarzel dus niet om je vraag te stellen!